Orning Anikó, webdesign, logó- és arculattervezés, honlapkészítés, grafikai munkák, plakát tervezése, felhasználóbarát és reszponzív weboldal tervezése, Pécs, kedvezményes ár

Arculattervezés(terveztetés) előtti feladatok

Egy vállalkozás elindítása, átalakítása előtt rengeteg átgondolandó probléma merül fel.  A márkaépítés fontos része az igényes, egységes arculat, de ennek elkészítése (elkészíttetése) előtt több dolgot is érdemes megfontolni.

A kisarculat elemei a logó, a névjegykártya, levélpapír, boríték ill. az e-mail aláírás. Ezek közül a kiindulópont ill. a legmeghatározób elem a logó, ezért ennek a megtervezése(terveztetése) az első feladat.

A logó egy vállalkozás számára elengedhetetlen, fontos funkciója, hogy megkülönböztessen a konkurrenciától.

Egy jó logó zanzásítva tükrözi a vállalkozás tevékenységét, értékrendjét, hitvallását. Fontos feladat átgondolni, hogy mit szeretnénk benne megjeleníttetni, mit szeretnénk, hogy üzenjen. A tervezéshez érdemes listát készíteni arról, hogy pontosan mivel is foglalkozik a vállalkozásunk, ki a célcsoportunk, miben tudunk segítséget nyújtani számukra, milyen értékrendet képiselünk.

Hasznos lehet a neten vagy offline olyan logókat, arculatokat keresni, gyűjteni, amelyek szimpatikusak számunkra, melyek stílusa, kinézete tetszik nekünk – ez nagy segítséget nyújthat a tervezés elkezdésében.

Orning Anikó, webdesign, logó- és arculattervezés, honlapkészítés, grafikai munkák, plakát tervezése, felhasználóbarát és reszponzív weboldal tervezése, Pécs, kedvezményes ár
Orning Anikó, webdesign, logó- és arculattervezés, honlapkészítés, grafikai munkák, plakát tervezése, felhasználóbarát és reszponzív weboldal tervezése, Pécs, kedvezményes ár

Gondoljuk át, hogy milyen színek, formák használata felel meg leginkább az általunk sugallni kívánt fogalmaknak.  A színek értékeket, üzeneteket közvetítenek, de a saját ízlésvilág is befolyással lehet a végeredményre.

Érdemes 2-3 színnél többet nem használni, és fontos, hogy 1 színben is működjön a logónk, hiszen előfordulhat, hogy fekete-fehérben kerül megjelenítésre és ilyenkor is felismerhetőnek kell lennie.

Ahhoz, hogy a logó mindenféle használni kívánt felületen megfelelően jelenjen meg fontos, hogy ne részletgazdag grafikában gondolkodjunk, hiszen ebben az esetben apró méretűre kicsinyítve (pl. egy tollra nyomva) csak egy paca lesz belőle.

 

Érdemes azt is meghatározni tervezés előtt, hogy milyen felületeken kívánjuk a kész logót megjeleníttetni, ill. milyen arculati elemekre lesz szükségünk. Minden arculati elemben a logó színei szerepeljenek, hogy egységes legyen az megjelenésünk.

A webes használat mellett a gyakorlat azt mutatja, hogy még a XXI. században is van igény névjegykártyára. Gondoljuk át, hogy 1 vagy 2 oldalas névjegyet szeretnénk-e használni. Az utóbbi esetében lehetőségünk van az egyik oldalt reklámfelületként felhasználni, azaz kicsit részletesebben bemutatni a vállalkozásunkat – de ez persze megnöveli a tervezési ill. nyomdai költségeket.

Ha nem folytatunk papír alapú céges levelezést, akkor nemigen lesz szükségünk egyedi fejléces levélpapírra vagy borítékra, elegendő lehet egy e-mail aláírás, azaz digitális névjegy.

Orning Anikó, webdesign, logó- és arculattervezés, honlapkészítés, grafikai munkák, plakát tervezése, felhasználóbarát és reszponzív weboldal tervezése, Pécs, kedvezményes ár

Amint látható egy egyedi arculat kialakítása hosszadalmas tervezést, kutatást igényelhet, de megéri munkát, időt belefektetni, hiszen a leendő ügyfelek számára ez is fontos információ rólunk, lehet, hogy előbb találkozik egy arculati elemünkkel, mint velünk – nem mindegy milyen kép alakul ki benne rólunk.

A cikkben felhasznált képek forrása: pixabay.com